Kad ne otvoriš ni 1.7. jer majstori kasne

Kad ne otvoriš ni 1.7. jer majstori kasne

🏗️ Kad radovi kasne, sezona se ne čeka

Ako si ikad otvara restoran, kafić ili beach bar – znaš ovo predobro:
sezona je krenila, gosti hodaju, konkurencija puni stolove, a kod tebe još pola lokala ograđeno, voda curi iz špine koju još nitko nije priključio, a zidove boja još nije ni vidila.

Zašto je to tako? I zašto je to toliko često – baš u Dalmaciji?


⚠️ 1. Majstori kasne – to više nije vijest

Nema smisla okolišat – najčešći razlog kašnjenja su majstori koji ne dođu kad su rekli da će doć.

  • Dogovoriš vodoinstalatera u ponedjeljak – dođe u četvrtak, i to “samo bacit oko”

  • Pločice dolaze iz Italije – ali šleper kasni jer “špeditera nešto zeza”

  • Električar je na tri gradilišta istovremeno i “stigne kad uhvati”

Ti stojiš.
Vrijeme ide.
A najam, radnici, najave otvaranja – sve visi.


📆 2. Loše planiranje – i previše improvizacije

Puno ugostitelja ulazi u preuređenja bez jasnog plana.
Radi se “usput” i “po osjećaju”, a onda se dogodi:

  • zaboraviš da moraš tražit suglasnost za štekate

  • niste u startu nacrtali di idu instalacije

  • kužina se naruči prije nego što si provjerija dimenzije lifta

I odjednom si u lipnju – a nemaš ni inventar, ni kuvara, ni podova.


🔄 3. Oprema kasni jer se naručuje prekasno

Imaš još jedan detalj koji se često previdi: oprema se čeka.
I to posebno ako naručuješ van standarda – perilice, friteze, hladnjake većih dimenzija.

Ako naručiš prekasno, možeš čut:

  • “Rok isporuke dva tjedna”

  • “Po narudžbi, čeka se”

  • “Tek na idućem kamionu iz Njemačke”

A ti već imaš radnike koji ne mogu radit jer frižider još nije ni na putu.

➡️ Zato opremu naručuj na vrime i biraj ono što stvarno ima rok isporuke odmah:
👉 Pogledaj ponudu NIRS-a


💸 4. Financijska rupa – jer novac ode, a prihoda nema

Kašnjenje otvaranja = direktan gubitak novca.

Primjer:

  • Planiraš otvorit 1. lipnja, a otvoriš 20. lipnja

  • To je 20 dana bez prometa

  • Ako si planira zaradu od 800 € dnevno → izgubio si 16.000 €

  • A troškovi svejedno idu: najam, radnici, režije, šank, porezi…

Zato kašnjenja u ovom poslu nisu samo “nezgodna” – nego preskupa.


✅ Kako izbjeći dramu s radovima?

  1. Ne planiraj sezonski posao s marginom od 5 dana – ostavi luft

  2. Naruči opremu mjesec ranije – i traži točan rok isporuke

  3. Angažiraj majstore koji su već radili za ugostitelje – jer oni znaju što je tempo

  4. Odmah naruči HACCP stvari (daske, inox, hladnjake), jer ako to fali, inspekcija ti zatvori lokal

  5. Zatraži suglasnosti za terase, natpise i dimnjake – na vrime


Zaključno

Kašnjenje s radovima u Dalmaciji nije samo folklor – to je ozbiljan poslovni problem.
Ako kasniš s otvaranjem, ne gubiš “par dana”, nego potencijalno tisuće eura i val gostiju koji se više ne vraća.

Zato – plan, ljudi koji znaju što rade, i oprema koja ne čeka brod iz Bangkoka.
Jer sezona – ne čeka nikoga.

“Što sve treba biti gotovo do otvaranja restorana” – sve od građevine do pribora, da ne bi zapinjao kad krene sezona.


✅ GRAĐEVINSKI I INFRASTRUKTURNI RADOVI

  1. Završena zidna i podna obrada (pločice, parketi, epoksi itd.)

  2. Postavljena rasvjeta i svi električni priključci

  3. Montirane vodovodne instalacije (špine, odvodi, sifoni)

  4. Klimatizacija i ventilacija ugrađeni i testirani

  5. Dimnjaci, napojne haube i odvodi pare spojeni i funkcionalni

  6. Svi radovi završeni barem 7 dana prije otvaranja zbog čišćenja i uhodavanja


✅ OPREMA I INVENTAR

  1. Hladnjaci, zamrzivači i vitrine uključeni i provjereni

  2. Štednjaci, roštilji, friteze, pećnice postavljene i testirane

  3. Sudoperi i perilice (čaša i suđa) montirani s HACCP specifikacijom

  4. Inox radne površine i ormari postavljeni

  5. Nabavljeni profesionalni tanjuri, pribor za jelo i čaše

  6. Nabavljen sitni inventar:

  • Posude GN standarda

  • Dizači tanjura, tava, lonaca

  • Noževi (s HACCP oznakama), daske (po boji)

  • Dozatori sapuna, ubrusa i dezinfekcije

🛒 Provjeri kompletnu ponudu opreme ovdje – nirs.hr


✅ DOKUMENTACIJA I ZAKONSKI UVJETI

  1. Sanitarni čvor i prostor kuhinje moraju imati dozvolu za rad

  2. HACCP dokumentacija izrađena i ažurirana

  3. Vatrogasni aparat i evidencija servisa

  4. Prijava radnika u eVisitor / Poreznu

  5. Suglasnost za terasu (ako postoji)

  6. Rješenje o udovoljavanju minimalnim tehničkim uvjetima

  7. Cjenik i deklaracije (napici, pića, alergeni) na hrvatskom i engleskom


✅ LJUDSTVO I ORGANIZACIJA

  1. Osoblje obučeno za sustav naplate i HACCP

  2. Svi radnici imaju sanitarne knjižice

  3. Nabavljena radna obuća i pregače

  4. Definiran raspored smjena i prve narudžbe robe


✅ MARKETING I POSLOVNA STRANA

  1. Aktiviran profil na Google Maps i društvenim mrežama

  2. Spremna promotivna objava za otvaranje

  3. Fotografije prostora napravljene

  4. Web stranica ažurirana (ili aktivirana)

  5. Uvezan POS sustav i fiskalizacija

  6. Kontakt s dobavljačima potvrđen (minimalno 3 za ključne sirovine)

Natrag na blog

Ostavite komentar